سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اشکاشم خانه فرهنگ

 

این چندمین باری است که گروهی به حمایت ازیکتن ازفعالین بدکیش و ضددین ومذهب مردم را درولسوالی زیباک به خشونت علیه مسولان دولتی سوق داده و تحریک میکند. نخستین تحریک این باند زمانی آغازشد که انجینران سرک سازی که جاده قیربهارک اشکاشم را سروی میکردند آغازگردیده و این گروه با اغوای وتحریک مردم علیه انجینران وزارت فواید عامه دست به بغاوت زده ، سامان ولوازم آنها را ویران کرده وبه آنها درگیرشدند که ازسبب همین عملکرد باند تحریک کننده کارسرک به تعویق افتاده است.

دومین تحریک وسازماندهی مردم به خشونت علیه دوایردولتی زمانی آغازشده که موضوع هیزم ازکوه بین دو قریه نزدیک به هم بین مردم عادی محلی بود که به تحریک باندی خایئن محلی مردم شورش نموده وبه اداره ولسوالی حمله کرده وبا مسولان ولسوالی درگیرشدند.

وسومین تحریک این گروه فساد پیشه و بی دین علیه مسولان ولسوالی بوده که منجربا برخورد با قاضی محکمه ولسوالی زیباک ؛ ولسوالی زیباک شده ودروازه وکلکین ولسوالی شکسته شده میزچوکی ولوازم ادارات ازبین برده شده است .

این باند فساد پیشه وغیردینی نیز درفعالیت های غیردینی نیزمشارکت داشته وارتباط آنها با یک موسسه که دراشکاشم افشاگردیدنیزتصدیق و تائید شده است .

به گفته برخی ازرهبران محلی مذهب ، درحالیکه مردم خشمگین ولسوالی درزمان تخریب زیارت گاه ها ی مذهبی مردم تجمع کرده بودند وداشتند این مورد را توهین به مقدسات خویش میدانستند یکی ازسردسته های این باند بد نام به نشانی رهبران فقید مردم به نحوی به تمسخرعمل کرده اما توسط مردم اخطارداده شده است.

گفته میشود ، باند که علیه موضوعات عقیدتی و مذهبی مردم کارمیکند شبکه هستند که عده آنها درفیض اباد دربرخی نهاد های خارجی کارمیکند وبا دادن رشوه به برخی مسولان دولتی حمایت میشوند.

این باند با حمایت های قوی مدت هاست به عملکردهای رزیلانه خویش ادامه داده و میخواهد مشکلاتی را به رهبران مذهبی محل به خصوص به مردم وارد نموده و مردم را با دولت و دیگرمذاهب اسلامی درگیرکنند وازین به نفع اعمال خائینانه خویش استفاده کنند. اما مردم هوشیارترازآن هستند که دشمن زبون آنها درکمین است .


ارسال شده در توسط اشکاشم